ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

۶۰-روز زن و زن روز

به میتانا عزیزم

اوّل از همه روز زن مبارک . و امّا بعد در حال حاضر ما در برهه ی حساسی از زمان قرار داریم همان لحظاتی که دگماتیسم و اقتدارگرایی ایدئولوژی مذهبی در شدیدترین حالت خود و در دستان صاحبان قدرت نظامی قرار دارد . حاکمیت در پی یکدست شدن و جامعه به سمت سکوت کشانیده می شود. سوال مهم این است جایگاه مبارزان مدنی در این دوره کجاست؟ نفوذ و مقبولیت تفکرات، آرمانها و روشهای دستیابی به هدف در جامعه تا چه اندازه است ؟ آیا دستآوردها و هزینه ها در حالت معقولی از منظر انتخاب راه مبارزه قرار دارند؟.

حرکت آزادیخواهانه ی زنان متاسفانه هنوز بر روی سطح در حرکت است و نفوذ اندکی در جامعه پیدا کرده ، این حرکت هنوز در حلقه ی کوچک زنان روشنفکر اجتماع باقی مانده است شاهد آن این مسئله که اگر از بسیاری از زنان این مرز و بوم نه تنها در شهر های کوچک و روستا ها بلکه در کلان شهرهای بزرگ درباره ی کمپین معروف یک میلیون امضا بپرسید کمتر کسی درباره ی ان اطلاعی دارد و جالبتر انکه این بی اصلاعی هم تنها به طبقات سنتی و پایین اجتماع خلاصه نمی شود بلکه در برگیرندهی طیف وسیعی از جامعه ی تحصیل کردگان ما نیز می شود . مهمترین علل این اتفاق نبود تبلیغات صحیح و عدم شناخت بدنه ی اجتماع توسط برگزار کنندگان این پروژه می باشد . در حالی که جامعه ی زنان اهل مطالعه حتی با احتساب خوانندگان مجلات خانواده دایره ی کوچکی را در جامعه تشکیل می دهد پایه گذاری مبارزه بر روی سیستمی کاملآ نو مثل برگزاری ورک شاپ استراتژی درستی در این زمینه به نظر نمی رسد حتی اگر موفقیت ان را ۱۰۰٪ در نظر بگیریم باز هم برد کوتاه آن برای کمپین سراسری ان را از درجه ی انتفاع ساقط می کند . از طرف دیگر دستگیر و زندانی شدن فعّالان کمپین هزینه ی زیادی بر روی این حرکت اجتماعی وارد کرده که مطمئنا حرکت ان را بیش از پیش کند خواهد کرد .

 شاید وقت آن رسیده باشد که تصمیمی تاریخی در این باره ازطرف گردانندگان گرفته شود یا باید تن به عقب نشینی داد و در یک موقعیت دیگر و در فضایی باز تر دوباره شروع کرد و یا برای متعادل کردن ترازوی هزینه فایده به گسترش سریع در تمام نقاط کشور از طریق فعال کردن واحدهای کوچک شهرستانها و برگزاری تظاهرات و تجمع پرداخت.

نظرات 5 + ارسال نظر
دژاوو شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ب.ظ http://siavu.blogfa.com

به به
چه عجب ...
یه زمانی یه مطلبی در مورد شباهت تاریخی زن ایرانی و اتوموبیل یه جا خونده بودم و نوشته بودمش تو وبلاگم. ولی هرچی گشتم پیداش نکردم....

تو خوبی؟

فرناز یکشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:47 ب.ظ http://www.farnaz1983.blogfa.com

مرسی از لطفت ابوذر جان امیدوارم به دعای شما غدد فوق کلیویم خوب کار کنه

ستاد ائتلاف یکشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:39 ب.ظ http://yaaz.ir

باز باید سرنوشت از سر نوشت ....
کاندیداهای ائتلاف اصلاح طلبان زنجان :
مهندس جمشید انصاری و دکتر نصیری

سارا خانم چهارشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:59 ق.ظ http://biriaaa2.blogsky.com

سلام رفیق
وب خوبی دارید
و من با اجازتون لینک کردم تا هر از گاهی مزاحم بشم
تا بعد

فریده سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام دوست عزیز؛
در بالای نامه نوشتید میتانای عزیز.
سوالی داشتم خدمتتون و اون اینکه شما این اسم رو ثبت کردید؟ در شناسنامه؟ یا اسمیه که فقط صدا میشه؟
و معنای این اسم رو میدونید؟
سپاسگذار میشم که پاسخم رو بدید.
با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد