ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

۴۷.زن مرده ی زن طلاق زن در خانه

بررسی میزان توانایی افراد به هزار یک چیز بستگی داره . بعضیها به مدد سابقه ی خانوادگی بعضی چون شاگردی استادی معروفی رو کردند، مدرک دانشگاهی ، سابقه ی کار و ... . امّا یه چیز خیلی جالب که پدرم برام تعریف کرد دیگه فراتر از تمام این معیارها بود . در دستجرد قدیم ، کسی که یک زنش مرده باشه زن دیگه اش رو طلاق داده باشه و دوباره ازدواج کرده باشه !. این فرد به عنوان نمادی از دانایی شناخته می شده . نمی دونم این معیار از کجا اومده ؟ شاید واقعآ مردی که بتونه از دست اینهمه زن جون سالم بدر ببره واقعآ هم باید دارای قدرتهای ماورایی باشه!!!. مردم روستا هر سوالی داشتند از پزشکی گرفته تا کشاورزی در هر زمانی از شب و روز که می شده به پیش این آقا می بردند و صداشون رو سرشون می انداختند که ای زن مرده ی زن طلاق زن در خانه این بچه ی ما مریضه چی کارش کنیم؟؟ . طرف هم مثلآ می گفته که گه سگ بهش بدین !. اتفاقآ در بیشتر موارد هم نسخه عمل می کرده . البته حوزه ی نفوذ این آقا در همین حدود باقی میمونه و دیگه در مسایل دیگه دخالت نمی کرده . شاید ماجرا خیلی فانتزی و بامزه به نظر برسه امّا زیاد هم جای تعجب نداره . دقت کنید که در روز به چه کسانی اعتماد می کنید . بخش خوردنیهای روزنامه !، نوشته خوردن کرفس خوبست . از فردا خواننده ی محترم خودش رو به کرفس میبنده چرا؟ چون تو روزنامه نوشتند. مردم ما فکر می کنند هر چی تو روزنامه یا تلویزیون گفته بشه حقیقت محضه . یه روز مادرم باهام دعوا می کرد که اینقدر قهوه نخور برای قلبت ضرر داره چند وقت بعدش یه قوطی بزرگ نسکافه برام خریده که دکتر تو تلویزیون گفته قهوه برای بیماران دریچه ای خوبه!!!. تازه این به زمینه ی پزشکی مربوط می شه که چون یه علم عرفیه اختلاف نظر یا تغییر نظر توش طبیعیه .در رمینه ی امور الهی هم همین ماجراست . همین احادیث و روایات و... . که همه ی ما به حد کمال باهاش آشناییم. میزان دروغی که در یک مجلس ذکر مصیبت به خورد مردم میدهند بیشتر از دورغهایی است که یک فرد عادی در طول سال می گه . داستان کربلا که دیگه تبدیل به قصّه های justice league شده .  این مردم هم گریه می کنند ... ! به توصیه ی همین آقایان انواع اقسام وردها رو می خونند و به خودشون فوت می کنند کلی دعا و سحر و جادو به خودشون و ماشین و خونشون می زنند . این ماجرا مربوط به مردم عادی فقط نیست به اصطلاح روشنفکرهای ما هم زیر زیرکی از این کارها می کنند . بعضی دست به دامن دعا نویس، جن گیر و ملّا و ... بقیه هم دعا گوی فالگیر و رمّال و سر کتاب بازکن . باز هم صد رحمت به همون زن مرده ی زن طلاق زن در خانه!.
نظرات 8 + ارسال نظر
Tata یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:07 ق.ظ http://tatagp.blogfa.com

شاید دنبال راه فراریم.
شاید میخوایم یه جوری مسئولیت رو کم کنیم از رو دوشمون وقتی میگیم تلویزیون گفته...
شاید نیاز داریم به یه چیزی که بهش اعتماد کنیم
بهش ایمان بیاریم
باورش کنیم
شاید...

شهرزاد یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:25 ق.ظ http://www.colitas.blogfa.com

کامنت واقعگرایانه ای گذاشته بودی که خوشم اومد ولی همیشه هم نمیشه سیاه دید و امیدی نداشت وآرزویی نکرد.
به میترا هم گفتم قلم قوی داری.میترا رو شاهد مثال آوردم که مثل بعضی ها که میان می گن فلانی عجب وبلاگ توپی داری خیلی عروسک بود به من هم سر بزن رفتار نکرده باشم.
شاد باشی...

دختر باران یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:48 ق.ظ http://gheteye-natamam.blogfa.com

سلام....
ممنون از حضور گرمتون....
اون که شعر نبود!!!!

آرزو یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:13 ق.ظ http://www.nous.blogsky.com

...بگو کجایی !!!!

میترا یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ق.ظ http://equality.blogfa.com

شاید روحیه ما ایرانی ها این باشه . سعی می کنیم چیزایی رو که می خوایم موجه جلوه بدیم به یه منبعی که اقتدار داره ( یا فکر می کنیم حرفش خریدار داره ) نسبتتش بدیم . بچه می گه بابا یا مامام گفت . مامام می گه دکتر / تلوزیون گفت . اخوند می گه خدا گفت .... ( و این روند همچنان ادامه داره ) بعد می گن شما برید بر اساس حرفها و فتوا های فلان آخوند عمل کنید تا اگه اون دنیا دامنت رو گرفتن و گفتن فلان اعمال دینیت رو درست انجام ندادی بندازی گردن یکی دیگه !!!!!!!!

این چیزی که از بابات نقل کردی خیلی جالب بود . می شه منبع ( اگه نشد دقیق . حدودی) بهم بگی ؟

خاله یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:46 ق.ظ http://www.rooziroozegari.com

یه جورایی کاملا موافق اما جدیدا این بحث انرژی مثبت و این حرفا بد جوری ذهنم رو مشغول کرده منظورم به یه تیکه ی کوچیکی از پستت هست اون جا که می گی صد جور دعا می خونن و فوت می کنن... اما با بقیه خیلی موافقم مخصوصا اینکه دروغایی که تو مجلس گفته می شه....

سارا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:46 ب.ظ

آی از این توصیه های پزشکی نگو که دلم خونه !!!... خیلی ظلمه به خدا !... یه کانالیه که سواد هیچ کس بهش نمی رسه... با جون آدم هم سر و کار داره نمی شه زد زیرش یا انکارش کرد !

رها - اتاق آبی شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:37 ق.ظ http://theblueroom.persianblog.com

خب در مورد این که گفتی کاملاً واضحه. وقتی که آدم در مورد چیزی اطلاعاتی نداشته باشه و یا خیلی سطحی باشه به راحتی هر حرفی رو قبول می کنه. تبلیغات هم از این روش استفاده می کنه و وقتی که از همه طرف با چیزی محاصره شدی دیگه قدرت فکر کردن نداری که تصمیم بگیری چی خوبه و چی بده.

اما در مورد دعاها که گفتی، راستش من قبول ندارم. البته جریان سحر و جادو با دعا فرق داره و نباید در یک دسته قرار بگیره. دعاهایی که اساس قرآنی داره و یا روایت مستقیم شده اثراتی داره که که نمی شه نادیده گرفت.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد