ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

۱۹.مرگ خوبست امّا برای همسایه

    چند روزی هست که مسئله ی کاریکاتورهای پیامبر اسلام مسئله ساز شده و دانمارک که روزنامه های آن برای اولین بار این کاریکاتورها را چاپ کرده بودند اماج حملات مسلمین قرار گرفته است ( سفارت دانمارک در بیروت به آتش کشیده شد و وزیر امور خارجه لبنان مجبور به عذر خواهی شد ).

    امّا برمی گردیم به گذشته زمانی که قاطبه ی مسلمین جهان بنیادگرایی را برگزیدند هر چند که دولت بیشتر کشورهای مسلمان همچنان به سیاست نرم خود ادامه دادند . البته بودند کشورهایی که وصع در آنها واژگونه بود مانند ایران که مردمش مدتی قبل طعم بنیادگرایی را چشیده بودند به همین خاطر از این موج جهان اسلام فاصله گرفتند هر چند دولتش بنیادگراترین در دول اسلامی باقی ماند . این امر سبب شد که ترور رنگ و بویی مذهبی و دینی به خود بگیرد . کم کم مظهر مسلمین گروهای تند رو و بمب گذار شدند و حمایت ضمنی مسلمانان از این گروهها باعث تقویت این تصویر در جهان شد .

    در فرهنگ اسلامی ترسیم تصویر پیامبر و ائمه (البته در نزد شیعیان) کراهت داشته و همین تمثالهای محدود نیز با شک و تردید کشیده می شوند . همینطور در سینما که مثال بارزش فیلم محمّد رسول الله (مصطفی العقاد مرحوم) بود که از نشان دادن چهره ی پیامبر و همچنین حضرت علی خودداری کرد . امّا در بین مسلمین تنها پیامبر اسلام و نشانه ها و علایم آن مقدس است و این مسئله به ادیان دیگر صدق نمی کند . استفاده از علامت ستاره ی داوود که نماد مقدسی برای یهودیان است یا صلیب همینطور حضرت مسیح و حضرت نوح در کاریکاتورهای کشورهای اسلامی به وفور و بدون هیچ تاملی استفاده می شود . نمونه اش را در برنامه ی Late edition شبکه ی CNNمجری برنامه به شاهزاده فیصل(به خاطر ندارم کدامیک) نشان داد که همگی توهین به دین یهود محصوب می شد .

    در جواب چه می توان گفت ؟ مگر آنکه در گفته های آیت الله سیستانی دقت کنیم که گفت رفتار خود مسلمانان باعث شده اند که چنین اتفاقی بیفتد . در فرآن آمده به بزرگان اقوام دیگر احتران بگذلرید تا به بزرگان شما احترام بگذارند .  

نظرات 6 + ارسال نظر
شهاب دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:47 ب.ظ http://binafasi.blogsky.com

میگم چه ربطی به مرگ داشت؟!
به نظر من باید به عقاید همه احترام گذاشت هر چند که با عقل هم جور در نیاد!( که میاد) و هر چند که طرف در مورد اعتقادش فکر نکرده باشه!اگه کسی می خواد عقیده ی خودش رو ترویج بده باید از راهش وارد بشه و با منطق این کار رو بکنه!
تا بعد...

دختری که هیچ کس و جز تو نداره دوشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com

سافری هستم به مقصد بهشت َ در این سفر به دنبال هم راهی میگردم که همسفر م باشد . همسفری متفاوت از دیگران با تفکر بالا و اهل علم و دانش با کوله باری از معرفت که همراهی ام کند شاید در این سرزمین یافتم

نیلوفرنگی سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 03:08 ق.ظ http://to0otfarangi.blogsky.com

ما عادت داریم بر خلاف گفته ی حضرت علی چیزی را که برای خودمون نمی پسندیم برای بقیه انجام بدیم!
البته کا ر اونها هم هیچ جالب نیست!

کلاغ سیاه سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 10:22 ق.ظ http://yuyop.blogfa.com

خسته‌ام از هر تحمل، دره‌های سردِ بی پل
خسته‌ام از تو که خالی، خسته از باغچه که بی گل

خسته از تکرارِ آینه، قصه‌ی خنجر و سینه
خسته از عشقی که امروز شده همبسترِ کینه

در گریزم از ترانه، از گریزی که شبانه
روبروم دیوارِ سختِ خاطرات ابلهانه

روح من زخمی ترینه، خسته از این سرزمینه
نمی‌تونه حتا رنگِ صبحِ فردا رُ ببینه

دستِ نفرین تو داره، لحظه‌هامُ می‌شماره
بغض من شبیهِ ابره، کاش بتونه که ب‌باره

من شکستم تکه تکه، من بریدم هر دقیقه
وقت شلیک گلوله‌ست، گل سرخی بر شقیقه!!

سری به من بزن شاید حرف مشترکی باشد.با تبادل لینک موافقی؟

[ بدون نام ] یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.persianweblog.com/sympathy

لوگوی حمایت از مردم بی دفاع لبنان را میتوانید در وبلاگ خود قرار دهید تا شما هم به جمع ما بپیوندید .منتظر شما هستیم . . .

[ بدون نام ] یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.persianweblog.com/sympathy

لوگوی حمایت از مردم بی دفاع لبنان را میتوانید در وبلاگ خود قرار دهید تا شما هم به جمع ما بپیوندید .منتظر شما هستیم . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد