ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

۱۰.مع الفارق

 فارسی زبان پیچیدگیها ، کنایه ها ، استعاره ها و ... و شاید بی ربطها است ! مثلآ چرا برای سه چیز مختلف تنها یک کلمه وجود دارد ،شیر؟ آن هم در زبانی که گستره ی واژگانش بی انتهاست.
مثال مع الفارق، یعنی مثالی که هیچ  ربطی به موضوع ندارد. شما می توانید هر قضیه ای را که کاملآ بی ارتباط با موضوع بحث است با بسته بندی مثال مع الفارق به خورد دیگران دهید و جالبتر آن را که با تکیه بر همین قضیه موضع خود را اثبات کنید!. این امکان جالب زبانی در کمتر زبانی در دنیا رایج است و شاید برگرفته از روحیات خاص مردم این سرزمین باشد .  به بی ربط ترین دلیل  تورم بالا می رود ، روزنامه ها تعطیل می شود ، سیاست خارجی تنظیم می شود و ....  حتی ممکن است شما ممکن است به بی ربط ترین دلیل ممکن دستگیر شوید ، یا حتی زندانی یا اعدام شوید .
بسیاری از این موارد بی ربط در زندگی روزمره ی ما چنان نهادینه شده که دیگر نقصی در هارمونی نیست بلکه خود هارمونی است . مثلآ در یک مهمانی چون چند مدل غذا وجود دارد همه متعهد به خوردن همه نوعش هستند حتی اگر بعضی را دوست نداشته باشند .

نظرات 5 + ارسال نظر
father دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:26 ق.ظ http://datterenmin.blogspot.com

وبلاگ جالبی دارید موفق باشید

[ بدون نام ] دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام . من همونم که صبح براش کامنت گذاشتی . چون نمیخوام اون بلاگ ردی داشته باشه اسممو اینجا نمینویسم . من نفهمیدم منظورت رو که چون مردها شکاک و تمامیت خواه هستند (یه فسخی‌) دارند ؟ ... یعنی چی ؟ یه فسخ منظور چیه ؟ منظورت فاسقه ؟ یعنی این دو سال کم نبود که بفهمم من نفر چندمم توی لیستش ؟! یعنی یه آدم میتونه ۲ سال با احساسات یکنفر بازی کنه چون حسوده ؟! نمیدونم شاید هم درست میگی ! من دیگه نمی تونم علت و معلول رو پیدا کنم .

رها دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.honargo.persianblog.com

پس واسه چی میگن ما باهوشیم؟

مسعود سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://peyadero.persianblog.com

سلام. من به روزم سری بزنید.

نسرین سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:58 ب.ظ

دوست عزیز
با سلام ٫ درخواست عضویتی به نام شما برای پن لاگ ارسال شده است .
از آنجا که آدرس ایمیل شما برای مقایسه با ایمیل متقاضی در وب لاگ تان قابل رویت نیست ٫ اگر لطف کنید و صحت این تقاضانامه را در همین نظرخواهی وب لاگ تان تآئید و یا تکذیب کنید ممنون خواهم شد .
با تشکر
کمیسیون عضویت پن لاگ نسرین

آدرس پست الکترونیکی من : simiagar@hotmail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد