ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

ذهن بیمار

psychic mind ,the life and opinion of a man

۸.دفاع مقدس

یکی از حوادثی که همواره با بشر در طول تاریخ همراه بوده جنگ است . جنگ همواره بوده و خواهد بود مگر اینکه انسانها تعارضات خود را به صورتی دیگر حل کنند و به جایی برسند که بقای خود را در بقای دیگری ببینند .

جنگها همواره تقدیس شده یا با ایدیولوژی و یا ناسیونالیسم . به هر صورت هر جنگ در هر دو طرف درگیر مقدس اعلام می شود . اینهمه مقبره و یادگار سرباز گمنام در این سو و آن سوی دنیا . اینهمه مجسمه ها و علایم به یاد فلان نبرد و یا بهمان پیروزی . تمام دنیا هم تنها جنگ خود را مقدس می دانند و از باقی جنگها جدا می کنند .

جنگ مسلمانان در اشغال اسپانیا را در کتابهای ما به عنوان آزاد سازی یک سرزمین توسط سپاه اسلام و در کتب آنها اشغال سرزمین اسپانیا توسط قومی مهاجم  یاد می شود  . یا جنگهای صلیبی که اصولآ در هر دو طرف مقدس شمرده می شود و ... .

جنگ بین ایران و عراق هم از این قاعده ی کلی مبری نمانده . این طرف دفاع مقدس است و ان طرف نبرد قادسیه . باید بپذیریم که همه ی کشورها از این سهم مساوی برخوردارند که جنگشان را بت کنند و هیچ قانونی در جهان حق انحصاری این امور را به کسی نداده .

آیا واقعآ کشتن انسانها مقدس است ؟ آیا حتی به نام دفاع می توان خون ریخت ؟ اگر یکبار و فقط یکبار در دو طرف جبهه سربازان از جنگ سرباز زنند چه مقدسی باقی میماند؟ بعد از آن هم چیزی برای مستمسک قرار دادن نمی ماند . مانند کشور ما که خون شهدا ، پیراهن عثمان شده .     

نظرات 5 + ارسال نظر
عادل جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.muchmoney2005.blogfa.com

خسته نباشین...سلام دوست عزیز... ما برای کسب درآمد از اینترنت محیطی شفاف و ساده برایتان مهیا نموده ایم....مطالب جالب و جدیدی رو در مورد تنها راه قانونی کسب درآمد از اینترنت در---ایران--- توسط یک سایت فرهنگی و3شرکت بزرگ ایرانی وحمایت کلیه بانکهای سیستم طرح شتاب که موفق به راه اندازی سیستم بازاریابی شبکه ای جالبی شده اند ...را نوشته ام و شمامیتوانید از هر نظر به آن اطمینان داشته باشید ... شانسی که شاید دیگر سراغ شمانیاید!!!!!!

www.MuchMoney2005.blogfa.com ( ایران ---- ر یا ل )


آلبالو گیلاس شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:25 ق.ظ http://30taa.persianblog.com/

سلام دوست من.....ممنون که به وبلاگ ما سر زدید........شاد باشید و همیشه سبز.

ایلیا شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:11 ب.ظ http://botparast.persianblog.com

می دونی سیمیاگر !! اونهایی که جنگها رو به راه می اندازن همیشه مورد تنفر هستند ولی بدتر از اونها به نظرم اونهایی هستند که از آب گل آلود جنگ ماهی میگیرند و اونهایی که به اسم جنگ یک عمر هر کاری می خوان می کنن !‌یکم به همین جنگ خودمون نگاه کن : هنوز هم که هنوزه به اسم اونهایی که در جنگ از جونشون مایه گذاشتن دارن نون می خورن و تو سر دیگران می زنن. برای دیگران تعیین تکلیف می کنن و برای خودشون به خاطر دوستی و حفظ آثار و .... جنگ هزار جور کار و پارتی بازی و.... جور میکنن !

مانی یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 05:28 ق.ظ http://maani.blogsome.com

سلام! خوبی!.. آقای سیمیاگر! بیا و بی زحمت یک نگاهی هم به بلاگ حقیرانه ی منٍ عقده ای ٍ بدبخت ٍ تازه کار بینداز و شادمان کن! تا خداوند محمد نیز شما را شاد کند.(ان شاع لاح). اگر هم لطف کنی و یک هفت هشت تایی هم لینک آبدار به بلاگ خانه ی ذهن ما بدهی که دیگر دعای بهشتت میکنم. جیگر..!
در مورد جنگ نوشته ای و باید بگویم که همچنان این قانون کنفسیوسی پا برجاست که حقیقت با خون اثبات نخاهد شد. وس سلام.

ذهن سالم دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:14 ق.ظ

نمی دانم چند سالته ولی خوب می دانم در زمان جنگ به جای پستونک دودولت را میک میزدی. تو که دارای ذهن بیمار هستی چه به جنگ. فکر نمی کنم معنی پیرهن عثمان را هم بلد باشی. بهتر است سرت به کارهای کثیف خودت مشغول باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد